Szukaj

PODAJ ŁAPĘ


Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest spółdzielnia socjalna APACZE z Krakowa, zatrudniająca osoby niepełnosprawne, z zespołem Downa. APACZE chcą pokazać czym są firmy społeczne, jak działają i kto w nich pracuje.

- Dzisiejsze spółdzielnie działają inaczej niż kiedyś. Zatrudniają kadrę managerską i wysokiej klasy specjalistów, ale oprócz nich osoby, które nie odnalazłyby się na rynku komercyjnym. Pogubione, zagrożone wykluczeniem, niepełnosprawne. W pracy niepełnosprawnych wspomagają ich asystenci tak długo, aż nauczą się samodzielnie wykonywać zlecone czynności - mówi prezes spółdzielni APACZE Magdalena Chaszczyńska.

Często nie zadajemy sobie sprawy, jak piękne rzeczy potrafią tworzyć firmy społeczne. A to piękno, to nie tylko cudne produkty i wysokiej jakości usługi, ale także piękne działanie służące potrzebującym i dające spełnienie - dodaje Magdalena Chaszczyńska. Spółdzielnię jej niepełnosprawni pracownicy nazywają wręcz drugim domem. Ogromne znaczenie ma dla nich bycie częścią małęj społeczności. Dlatego to, co tworzą, naprawdę jest robione z sercem. 

Jesteśmy dumni, że APACZE pracują przy produkcji naszych wyjątkowych legowisk dla zwierząt.

Legowiska inspirowane są wzruszającą baśnią WINTER WONDERLAND o owczym runie, dającym schronienie opuszczonym zwierzętom. Legowiska trafiają do psio-ludzkiej rodziny, śpią i śnią na nich szczenięta, kocięta, psi sportowcy, psy chore i starsze, koty lubiące ciepło. Bywa i tak, że legowiska nasze są ozdobą, meblem, elementem wystroju wnętrz, na przykład nasza pufa UZI.

Teraz, gdy tak dużo mówi się o zagrożonym funkcjonowaniu komercyjnych firm, firmy społeczne nie mają tak donośnego głosu. APACZE sami chcą przekazywać dobro dalej. Spółdzielnia zdecydowała, że przeznaczy 10% wpływów ze sprzedaży swoich produktów czterem organizacjom non profit.
Te organizacje to:
- Fundacja MOZAIKA
- Fundacja DUCH LEONA
- Schronisko dla bezdomnych zwierząt TOZ

Kampania PODAJ ŁAPĘ ma uświadomić, jak działają i w jaki sposób są finansowane firmy społeczne. Szczególnym zadaniem jest promocja ich usług i produktów, opatrzona certyfikatem 'zakup pro-społeczny'.

Świadomy wybór takich właśnie produktów znacząco wpływa na pomoc innym, Wyciągnijmy łapę, a to znaczy nie zostawiajmy w domach na zawsze tych, dla których praca jest często jedyną możliwością wyjścia z czterech ścian. Podajmy łapę - dokonajmy zakupu pro-społecznego dla naszego pupila sprawiając mu piękne i zdrowe legowisko. Skorzysta nie tylko czworonożny domownik, ale wiele innych osób uczestniczących w kampanii - zachęca Magdalena Chaszczyńska.

Jej zdaniem wystarczy prosta zmiana nawyków konsumenckich na bardziej przemyślane, skierowane w stronę tych firm, które zatrudniają osoby zagrożone wykluczeniem. Jakość ich pracy nie różni się od tej szeroko dostępnej, a często znacząco ją przewyższa. Daje konsumentom możliwość korzystania z produkcji polskiej, dalekiej od masowej i wyjątkowo starannej.

W ramach kampanii będzie można wziąć udział w wykładach on-line, dotyczących działalności firm społecznych i zakupu pro-społecznego. Wykłady poprowadzą pracownicy Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie w sesji on-line, w trakcie której firmy społeczne zaprezentują swoje produkty i usługi.

Krystyna Podleska i Magdalena Wałach już zaangażowały się w naszą kampanię, która 4 grudnia rusza w sieci. 

Organizatorem kampanii PODAJ ŁAPĘ jest Spółdzielnia Socjalna APACZE, Osiedle Willowe 29, 31-902 Kraków
www.a-paczki.pl www.mydogue.pl
tel. 508 238 910

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów